Golfäventyret för barn

Nora Gks juniorkommitté har satsat ytterligare i år för att välkomna de yngre till golfen. Golfklubben står helt bakom denna satsning och vill att barnfamiljer ska se golfklubben som en självklar plats att vara på.

Golfäventyrs-banorna har utökats med 30- och 50-bana på korthålsbanan. Sprayade ringar kring flaggorna och färgplattor för att markera utslag. I tillägg har vi tryckt scorekort till både 30- 50- och 100-banan (100-banan ligger sedan i fjol på första 9, rosa utslagssplatta). På scorekortens baksida står tydliga instruktioner hur de olika banorna spelas.

Scorekorten ligger i klubbrummet. Klubbor och bollar finns att låna (30- och 50-banan spelas med innebandyboll eller tennisboll). Fråga i receptionen om ni vill låna utrustning.

Obs! De rekommendationer kring Covid-19 som finns i samhället generellt och på golfklubben specifikt gäller självklart även för denna verksamhet.