Nora Stad

En pittoresk pärla i Bergslagen

Nora är trästaden som fick sina stadsrättigheter 1643 av Drottning Kristina. På mitten av av 1800-talet var Nora en stad starkt präglad av järnindustri och 1856 öppnade Sveriges första järnväg (med maskinell drift) Nora-Ervalla. Nora Bergslags Veteran-Jernväg (NBVJ). Finns kvar än idag och på sommaren kan du njuta av en ångande tur längs den smalspåriga järnvägen.

Idag är Nora ett populärt turistmål och många är de som besökt den kulturprisade stadskärnan med sina karakteristiska trähus vid Norasjöns strand. Efter golfrundan kanske det blir tid för en promenad över kullerstenarna? Är du mer ute efter litterär spänning så kan du gå en mordvandring i Maria Langs fotspår. När du ändå är i stan – glöm för all del inte att smaka Noraglassen!

Boka övernattning

Golfpaket

Boka ditt boende i direkt anslutning till golfbanan!

Nora golfklubb erbjuder ett enormt prisvärt golfpaket. Bo direkt på klubbhusområdet i det gamla Prästbostället eller bo i de nybyggda rummen på Loftet. På loftet har alla rum har egen toalett och våra rum har tillgång till kök och uteplats med utsikt över Norasjön. Prästbostället är handikappsanpassat

Från 595 kr/person

I priset ingår en dagsgreenfee och möjlighet

att köpa till en dagsgreenfee för 225 :-