Damkommittén

Damgolf på Nora Golfklubb

Damgolfen riktar sig till  kvinnor i alla åldrar. Vi spelar på tisdagar och spelar då oftast 9 hål. Efteråt fikar vi tillsammans och förrättar prisutdelning. Vi strävar efter att få fler att upptäcka glädjen i att tävla under lättsamma former. Det viktigaste är att vi har kul tillsammans. Varje säsong anordnar vi också en resa mot hemligt mål, som brukar vara en uppskattad aktivitet, vi startar upp i April med ett upptaktsmöte.

Damkommittén 2024

Anette Söderholm-ordförande
Karin Hedenström
Ulrica Evertsson
Anette Inglann
Annica Berggren

Aktuellt

2024-03-19

Planering inför säsongen 2024.

Damgolfen kommer liksom tidigare år att vara förlagd till tisdagskvällar med start den 23 april(om vädret tillåter) och avslutning den 17 september. Vi kommer att starta mellan kl 16.30 och 17.30 och anmälan sker via Min Golf.

Den 16 april kommer vi att ha ett upptaktsmöte där vi presenterar programmet för 2024. Du anmäler dig till detta via sms till Anette på telnr 073-3223427, senast den 10 april kl 15.00. Kaffe/te och smörgås till en kostnad av 80:- serveras. (har du någon form av allergier, meddela detta i anmälan).

Vi kommer också att fortsätta jobba för att få “nya” damer att upptäcka vad kul det är att spela damgolf i Nora.

Även detta år kommer vi att spela Ladies Fight och delta i distriktets matchspel, Ladies Trophy(som Noras damer vann 2023) .

Damgolfen 2024

Program kommer inom kort