Damkommittén

Damgolf på Nora Golfklubb

Damgolfen riktar sig till  kvinnor i alla åldrar. Vi spelar på tisdagar och spelar då oftast 9 hål. Efteråt fikar vi tillsammans och förrättar prisutdelning. Vi strävar efter att få fler att upptäcka glädjen i att tävla under lättsamma former. Det viktigaste är att vi har kul tillsammans. Varje säsong anordnar vi också en resa mot hemligt mål, som brukar vara en uppskattad aktivitet, vi startar upp i April med ett upptaktsmöte.

Damkommittén 2023

Anette Söderholm-ordförande
Karin Hedenström
Ulrica Evertsson
Anette Inglann
Annica Berggren

Aktuellt

2023-04-25

Planering inför säsongen 2023.

Damgolfen kommer liksom tidigare år att spelas på tisdagskvällar. En nyhet blir att den som vill spela ska anmäla sig på nätet (GIT) i förväg, detta för att underlätta för tävlingsledningen. Första tävlingen spelas sista tisdagen i april om vädret tillåter.

Spelprogram kommer att vara framtaget till upptaktsmötet. Som tidigare år kommer vi att spela både singelspel och lagspel. Vi kommer även i år spela matchspel (Ladies fight), eclectic och ordna resa till hemligt mål. Avslutningstävlingen kommer att ordnas i slutet av september.

Damkommittèn

Damgolfen 2023