Börja spela golf

En bra start på Nora GK

Från och med 2012 är det lättare att ta Grönt Kort, golfens nybörjarutbildning. Därmed blir det också lättare och snabbare att komma igång med det roligaste, själva spelet. De gamla myterna kring golfen att golf är svårt, golf är dyrt och golf tar tid har suddats ut. Nu finns det plats på golfbanorna och vi är en klubb som välkomnar dig som är nybörjare och som sätter omhändertagande i centrum.

Hur blir det lättare?

Det blir lättare genom att du som spelare ska få en snabbare kontakt med spelet, komma ut på banan och få en egen upplevelse av vad spelet går ut på. Att klubben kommer att anpassa utbildningen efter hur långt du har kommit i din egen färdighet för att få Grönt Kort. Det nya utbildningsmaterialet, en bok och ett webbmaterial inbjuder till självstudier och ökad kunskap. Du kan sitta hemma och lära dig regler, golfvett och annat matnyttigt.

Vilket är första steget?

Du kontaktar oss och anmäler ditt intresse att börja spela golf. Vi föreslår en lämplig kurs eller upplägg för dig på din väg mot Grönt Kort

När får jag Grönt Kort?

Spelaren får Grönt Kort när den, efter genomförd utbildning, kan visa att den har en viss spelkompetens. Nya rutiner för detta gäller fr o m säsongen 2020.

Gratis prova-på-aktivitet

Vi arrangerar alltid gratis prova-på-aktiviteter för dig som vill komma ut och prova hur det är att slå iväg en boll. Hör av dig till oss så kan vi planera in ett tillfälle som passar dig!

Det har aldrig varit lättare eller billigare att bli golfare än det är nu!

Hitta hit

Följ riksvägen 50 norrut från Örebro om du kommer från syd, öst eller väst. Kommer du från norr så följer du riksväg 50 mot Örebro. Ta av vid avfarten mot Nora, väg 244. Efter 5 km, vägskylt Golfbana, till höger.