Nora Golfbana

Hed- och parkbana i Lantlig idyll

Välkommen till Östra Sund och Prästboställets gamla jordbruks- och betesmarker. Här fick Nora Golfklubb chansen att göra verklighet av drömmarna om en 18-hålsbana 1988 och sedan dess har vi brukat jorden på vårt vis.

Arkitekten Jeremy Turner trivdes bra i det böljande landskapet och gav oss en enastående vacker hedbana omgiven av Bergslagens skogar. Från restaurangen kan du följa spelets lugna gång på nästan hela banan. Men låt dig inte luras av idyllen. Inget hål är det andra likt och en rad utmaningar väntar dig på vägen mellan vattenspeglar och björkdungar.

Förbered dig med en titt i banguiden här intill.

Välj en tee som passar ditt spel

För bästa spelupplevelse rekommenderar vi att du väljer tee efter din slaglängd med järnsju eller motsvarande klubba enligt nedan:

Svart – Du slår minst 150 m.
Vit – Du slår oftast 135-150 m.
Gul – Du slår oftast 125-135 m.
Blå – Du slår oftast 110-125 m.
Röd – Du slår upp till 110 m.

Banguide

Golfpaket

Boka ditt boende i direkt anslutning till golfbanan!

Nora golfklubb erbjuder ett enormt prisvärt golfpaket. Bo direkt på klubhusområdet i det gamla Prästbostället eller bo i de nybyggda rummen på Loftet. På loftet har alla rum egen toalett och våra rum har tillgång till kök och uteplats med utsikt över Norasjön.Prästbostället är handikappsanpassat.

Från 645 kr/person

I priset ingår en dagsgreenfee och möjlighet

att lägga till en dagsgreenfee från 225:-

För att se bilder på rummen klicka på “Boka online”

Börja spela golf

Nybörjarkurs med medlemskap inkluderat!

Vi erbjuder under säsongen ett flertal tillfällen där du får introduktion och nybörjarkurs samtidigt som du erhåller ett medlemskap på Nora Golfklubb med obegränsat spel och allt detta till kraftigt reducerat pris.