Juniorkommittén

Vill du börja träna golf?

Är du mellan 7 och 18 år?

Då är du välkommen att träna golf med oss i Nora golfklubb!
Vi hälsar alla nya och gamla juniorer välkomna till golfbanan i Östra Sund. Du som inte har egna klubbor får självklart låna på plats! Ta med en kompis och kom och prova!

Obs! För löpande information använder vi i första hand facebookgruppen Nora GK Juniorer2022 gå med där som förälder till barn i golfträning på Nora GK.

Vi kommer erbjuda ”GolfÄventyret” för spelare upp till och med 10 år och lite med avancerad träning för de äldre juniorerna. I Golfäventyret får våra yngre spelare ha kul samtidigt som det lär sig golfen genom att spela och steg för steg “levla” vidare till nästa nivå. Genom regelbunden träning tar de sig successivt vidare genom level 1, 2, 3 och 4, och kan därefter spela på den stora banan. Golfäventyret kommer i form av ett häfte som är väldigt pedagogiskt utformat. Läs mer om golfäventyret här, (här finns också de frågor som hör till level 1-4.

De lite äldre barnen, de som redan har grönt kort eller har spelat så pass mycket att vi avgör att vi tillsammans kan ta grönt kort kommer att träna i en egen grupp. Där kommer våra juniorer få en mer avancerad träning där fokus ligger på att utvecklas som golfspelare, att bli en mer trygg golfare med självförtroendet att ge sig ut på banan och kanske ställa upp på i en tävling.

När det gäller Covid-19 så kommer vi se till att hålla avstånd, ingen ledare, junior eller förälder med symptom får vara på plats samt att vi kommer vara noga med handhygien och ha handsprit på plats. Så, med det önskar vi nya och gamla juniorer varmt välkomna till Nora GK:s juniorverksamhet

Full information med träningstider för säsongen kommer inom kort. Vi vet redan idag att det saknas ledare för golfäventyret. Vi jobbar på en lösning, men det mest naturliga och bästa vore om ni som föräldrar till de lite yngre hör av er för att engagera er som funktionärer och ledare.

Kontakta oss gärna inför säsongen och anmäl era barn till träningen samt eget intresse för engagemang:

Håkan Eklund, mobil: 073 – 673 15 88 e-post: eklund.hakan@gmail.com