Damkommittén

Damgolf på Nora Golfklubb

Damgolfen riktar sig till  kvinnor i alla åldrar. Vi spelar på tisdagar och spelar då oftast 9 hål. Efteråt fikar vi tillsammans och förrättar prisutdelning. Vi strävar efter att få fler att upptäcka glädjen i att tävla under lättsamma former. Det viktigaste är att vi har kul tillsammans. Varje säsong anordnar vi också en resa mot hemligt mål, som brukar vara en uppskattad aktivitet, vi startar upp i April med ett upptaktsmöte.

Damkommittén 2024

Anette Söderholm-ordförande
Karin Hedenström
Ulrica Evertsson
Anette Inglann
Annica Berggren
Ann-Kristin Carlsson

2024-04-26

Planering inför säsongen 2024.

Damgolfen har nu kommit igång och vi startar mellan 16.30 och 17.30 på tisdagskvällarna, anmälan sker via Min Golf senast 12.00 samma dag.

Vi kommer också att fortsätta jobba för att få “nya” damer att upptäcka vad kul det är att spela damgolf i Nora.

Även detta år kommer vi att spela Ladies Fight och delta i distriktets matchspel, Ladies Trophy (som Noras damer vann 2023) .

Damgolfen 2024

Länk till årets program:

Damgolfprogram (2)

Ladies Trophy 2024

Program kommer inom kort

Nyckelhålet 2024

Länk till inbjudan och tävlingsvillkor:

Inbjudan Nyckelhålet 2024

Tävlingsvillkor 2024